sobota, 7 marca 2015

Dyniowe blondies.

Coś dla fanów dyni, zakalca i blondynek.
Wiosna idzie, opróżniamy zamrażarki, jemy warzywa, z czekoladą też jemy warzywa. Zawsze to trochę zdrowsze niż czekolada bez warzywa. Słowo na przedwiośnie.



Dyniowe blondies
(Źródło.)
  • 200 g białej czekolady
  • 30 g masła
  • 250 g puree z dyni
  • 3 jajka
  • 50 g cukru drobnego
  • ziarenka z jednej laski wanilii
  • 140 g mąki
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • szczypta soli
Kwadratową blaszkę (np. 20x20cm) wyłożyć papierem do pieczenia. Piekarnik nagrzać do 160 st. 
100 g białej czekolady rozpuścić w kąpieli wodnej razem z masłem. Mąkę, proszek do pieczenia, sól i cukier wymieszać razem. Osobno zmiksować jajka, wanilię i puree z dyni. Dolać do mokrych składników czekoladę z masłem, wymieszane wcześniej suche składniki. Pokroić resztę białej czekolady z czego 3/4 wsypać do masy i wszystko razem wymieszać. Przełożyć do foremki i rozsypać na wierzch resztę czekolady. Piec 30 minut. 

7 komentarzy:

  1. Oj, zjadłabym je już w tym momencie... :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem fanem blondie i nie boję się zakalców ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale czekolada to też warzywo, zdrowe w dodatku niesłychanie (tak twierdzi jeden z moich nauczycieli; nie jestem pewna, czy można mu wierzyć, ale mi się ta teoria bardzo podoba) :)
    Blondies wygląda fantastycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Blondies wygląda wybornie.
    Pozdrawiam,
    fit-healthylife.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...